niedziela, 19 lutego 2012

„Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat” Bates Ames Louise, F. L. Ilg, Sidney M. Baker

Książka polecana przez kilka osób w końcu trafiła do naszego księgozbioru. W gąszczu książek o dzieciach ta wydaje się bardzo ciekawą pozycją.
Autorzy skupiają się tylko na rozwoju psychicznym i nagle okazuje się, że tyle rzeczy które nas martwiły są jak najbardziej normalne i że my jako rodzice musimy to przeżyć, a dzieci musza daną fazę przejść.
Konstrukcja książki sprawia, że bez problemu znajdziemy fragment dot. problemu który akurat pojawił się. Mimo że po książkę sięgnęłam dopiero przy drugim dziecku i miałam jakieś doświadczenie niektóre tematy były dla mnie zupełnie nowe. Nie ukrywam, że dla mnie najciekawszy rozdział dotyczył rozładowywania napięć. Teraz już wiem co powinno mnie niepokoić, a co powinno zwrócić moja uwagę.

Jeżeli ktoś potrzebuje dodatkowego źródła informacji o psychice dziecka to polecam.

------
wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz