wtorek, 7 lutego 2012

"Język niemowląt. Moja mama mnie rozumie" - Tracy Hogg, Melinda Blau

"Język niemowląt. Moja mama mnie rozumie" - Tracy Hogg, Melinda Blau
wyd. Klub dla Ciebie
280 stron

Będąc w ciąży sięgałam po różne opracowania, bo ciekawość nie dawała mi spokoju jako przyszłej mamie. Po przeczytaniu tej książki miałam bardzo mieszane uczucia i sądziłam, że autorka jest oziębłą, apodyktyczną, zapiętą po szyję typową angielską nianią. Sięgnęłam po tę książkę po raz drugi będąc bliżej rozwiązania i zabrałam ją nawet ze sobą do szpitala. Pewne rozdziały czytane po raz drugi wydały mi się niesamowicie sensowne i napawały nadzieją na odrobinę kontroli nad czekającą mnie nową sytuacją i dzieckiem. Z morza treści można wyłowić bezcenne wskazówki jak zorganizować swoje środowisko jako świeżej mamy, jak słuchać (dosłownie) niemowlaka. Wiem, też nie wydawało mi się to takie proste, ale działa. Polecane przez autorkę proste tabelki obrazujące dzień wspólnego życia wprowadzają ład, kontrolę i świadomość, że działamy dobrze, że nasz dzidziuś działa dobrze, co szybko owocuje poczuciem bezpieczeństwa w tych dniach niepewności. Nie wiem czy dziecko mam spokojne, czy też to wskazówki z tej książki, ale chaos nie zawitał do naszego świata, noce mamy spokojne do dziś, a dzidziuś radosny. Polecam i nie zniechęcajcie się!

2 komentarze:

  1. Kilka rzeczy z tej książki rzeczywiście wykorzystałam. Ale ogólnie jakoś mnie tak książka nie powaliła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, czasem nawet denerwuje, ale uważam, że można wyłowić super wskazówki i wykorzystać z głową do swoich potrzeb. Ja sobie na podstawie porad sama opracowałam moje bezcenne notatki :-) teraz te tabelki z kupami i karmieniem moja mama przechowuje jak bezcenny skarb.

    OdpowiedzUsuń